Αναπαραγωγή, αποδράσεις, αξιοθέατα, εκδρομές, σε διάφορα μέρη της Ελλάδας με βάση δημοσιεύσεις από τα μ.μ.ε.

Mια ωδή στην Αθήνα

Mια ωδή στην Αθήνα, η οποία επιστρέφει στο επίκεντρο, παρά την οικονομική κρίση και το μεταναστευτικό, με τη βοήθεια των δημιουργών και καλλιτεχνών της στο πλαίσιο της Documenta, αποτελεί αφιέρωμα του Conde Nast Traveller για την ελληνική πρωτεύουσα στο τεύχος Ιουλίου/Αυγούστου 2017.
Στο αφιέρωμα γίνεται αναφορά στο άνοιγμα του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, στο Πολιτιστικό Κέντρο Ωνάση και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Στην πόλη, εγκαταλειμμένοι χώροι αξιοποιούνται και δημιουργική ενέργεια αναζωογονεί περιοχές όπως ο Κεραμικός και το Κουκάκι με καλλιτέχνες και την Airbnb να καταλαμβάνουν φθηνά διαμερίσματα και νεοκλασικά σπίτια.
Ακόμα και η Ομόνοια πήρε άλλο αέρα με τη δημιουργία 2 ξενοδοχείων. Σχεδιαστές έχουν ήδη μεταφερθεί στα στούντιο του Ρομάντσο.
Ο Κεραμικός έχει μετατραπεί στην καρδιά του μποέμικου στυλ στην πόλη. Το περιοδικό αναφέρει χώρους όπως η Rebecca Camhi Gallery, το Bios κ.α.
Οι σύγχρονοι αθηναίοι καλλιτέχνες έχουν πετάξει από τις βαλίτσες τους το βάρος της εθνικής τους κληρονομιάς και πλέον σημαντικά μνημεία όπως η Ακρόπολη αποτελούν απλώς μέρος της πόλης, επισημαίνει το δημοσίευμα.
Οι προτάσεις διαμονής περιλαμβάνουν το Alice Inn στην Πλάκα, το AthensWas στην Αρεοπαγίτου, το Electra Metropolis στη Μητροπόλεως, το Coco-mat Athens στο Κολωνάκι, το City Circus, το The Zillers.
Για φαγητό το περιοδικό προτείνει το Nolan, το Paleo και το Vezene ενώ από μπαρ και καφέ γίνεται αναφορά στο Gin Joint, το Baba au Rum, το Ipitou, το Galaxy Bar, το Zonars, το Bel Ray, το Bios και το Handlebar.
Τα καλύτερα καταστήματα, σύμφωνα με το άρθρο, είναι το κατάστημα στο Μουσείο Μπενάκη, το I-D, το Ανάμεσα, το Paraphernalia και το Temporary Showroom.
Last Minute Offer at New Hotel in Athens  Aug 01, 2017
Take advantage of this special accommodation offer and book your stay at the New Hotel in Athens at the best available rate....


Μ. Κόνσολας: Προτάσεις για την ανάπτυξη του city break


Προτάσεις για την ανάπτυξη του αστικού τουρισμού και του city break με σημείο αναφοράς την Αθήνα αλλά και τη Θεσσαλονίκη, κατέθεσε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής με τη συμμετοχή μελών της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού.
Ο κ. Κόνσολας ανέφερε ότι ο αστικός τουρισμός αποτελεί μια δυναμικά αναπτυσσόμενη τάση, αφού τα ταξίδια σε πόλεις αντιπροσωπεύουν το 40% του συνόλου του τουρισμού στην Ευρώπη ενώ το 60% από αυτό το ποσοστό, αφορά στον τομέα των city-breaks.
Ταυτόχρονα, επεσήμανε ότι γύρω από τον αστικό τουρισμό, αναπτύσσονται και άλλες μορφές τουρισμού, όπως ο συνεδριακός τουρισμός, ο τουρισμός αναψυχής, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο θαλάσσιος τουρισμός ο ιατρικός ή ιαματικός τουρισμός.
Χαρακτήρισε το ζήτημα της ασφάλειας κομβικό σε ό, τι αφορά στην προσπάθεια ανάπτυξης του city break, ειδικά στην Αθήνα και επισήμανε χαρακτηριστικά:
«Είμαστε μια ασφαλής πόλη, οι κρατικές δομές οφείλουν να μη δείχνουν ανοχή σε άβατα σε κανένα σημείο της πόλης, οφείλουν να βρίσκονται παντού για να εμπεδώνεται το αίσθημα ασφάλειας ανάμεσα στους επισκέπτες μας.
Αυτή είναι μία παράμετρος, την οποία η Νέα Δημοκρατία, ως κυβέρνηση, θα θέσει στην κορυφή των προτεραιοτήτων της».
Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες στρατηγικές επιλογές και προγραμματικές προτάσεις για την ανάπτυξη του city break, όπως:
- Η ανάδειξη και αξιοποίηση του ιστορικού κεφαλαίου με διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, αλλά και έξυπνες αλλά αυτονόητες κινήσεις, όπως είναι το ενιαίο εισιτήριο που θα περιλαμβάνει επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους και ταυτόχρονη μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
- Η ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού που αποτελεί μέρος του Αστικού Τουριστικού Προτύπου της Αττικής, με προτεραιότητα την κατασκευή ενός σύγχρονου, μεγάλου συνεδριακού κέντρου στην Αττική.
- Η ανάδειξη της ακτογραμμής, αλλά και των τουριστικών προορισμών της Αττικής με νησιωτικό χαρακτήρα, όπως είναι τα νησιά του Αργοσαρωνικού με την αύξηση της επισκεψιμότητάς τους να συνδέεται με την προβολή και ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους, αλλά και ένα αξιόπιστο δίκτυο μεταφορών.
- Το άνοιγμα σε νέες και αναδυόμενες τουριστικές αγορές με διαφορετικές συνήθειες και επιλογές ως προς την επιλογή του χρόνου στον οποίο κάνουν ταξίδια ή διακοπές. Αναφέρομαι, συγκεκριμένα, στη μεγάλη αγορά της Κίνας.
- Η ανάπτυξη του δικτύου των αερομεταφορών που είναι κομβικής σημασίας. Η απευθείας σύνδεση της Αθήνας με μεγάλες πόλεις σε διηπειρωτικό επίπεδο, αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την προσέλκυση χιλιάδων επισκεπτών.
- Η εφαρμογή νέων τεχνολογιών για την παροχή υπηρεσιών και χρηστικών πληροφοριών στους επισκέπτες, αλλά και την αξιοποίηση του διαδικτύου και των social media στην προβολή και στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος, αφού η κυρίαρχη και διαρκώς αυξανόμενη τάση, είναι να γίνονται κρατήσεις μέσω διαδικτύου.
- Η βελτίωση της αισθητικής των μεγάλων αστικών κέντρων και την εμπέδωση κλίματος ασφάλειας για όλους.

Digital vs print: Ο νικητής έκπληξη στην υποδοχή του τουρίστα!


Παρά τη μεγάλη διάδοση της ψηφιακής τεχνολογίας, τα έντυπα συνεχίζουν να αποτελούν τον πολυτιμότερο εργαλείο του προσωπικού υποδοχής για την εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα που διενήργησε το Κέντρο Τεχνολογίας Μάρκετινγκ (CMT) του Πανεπιστημίου Bentley των Ηνωμένων Πολιτειών. Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 1.560 ατόμων, επαγγελματιών στον ξενοδοχειακό κλάδο στις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιρλανδία και την Ελλάδα*.
Σύμφωνα με τα εντυπωσιακά ευρήματα (μπορείτε να δείτε εδώ το Infographic με τα αποτελέσματα της έρευνας) το έντυπο πληροφοριακό υλικό όχι απλώς δεν έχει πεθάνει αλλά κρίνεται εξόχως απαραίτητο για την εξυπηρέτηση των τουριστών:
-To 98% του προσωπικού υποδοχής στα ξενοδοχεία χρησιμοποιεί έντυπα μέσα
-Το 94% των ξενοδοχείων που συμμετείχαν στην έρευνα παρέχουν πληροφόρηση στους επισκέπτες τους μέσω εντύπων
-Το 83% των ερωτηθέντων στηρίζουν απόλυτα τη διάθεση έντυπων μέσων, αξιολογώντας την ως εξαιρετικά σημαντική για τους επισκέπτες τους.
Στην εποχή των κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών φορητών συσκευών, οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να αναζητούν στην υποδοχή του ξενοδοχείου έντυπα, οδηγούς και τουριστικούς χάρτες.
Τα ενημερωτικά έντυπα και οι χάρτες είναι η πιο διαδεδομένη επιλογή εντύπου ανάμεσα στους επισκέπτες και στο προσωπικό υποδοχής. και ακολουθούν οι τοπικοί τουριστικοί οδηγοί (22%).Όσο αφορά τη συχνότητα με την οποία οι επισκέπτες ξενοδοχείων χρησιμοποιούν τα ενημερωτικά έντυπα, το 40% είπε ότι τα χρησιμοποιεί πάντα, το 46% ότι τα χρησιμοποιεί συχνά, το 13% μερικές φορές και μόνο το 1% ποτέ.
«Τα αποτελέσματα της έρευνας υπογραμμίζουν τη μεγάλη σημασία της καλής τοποθέτησης του έντυπου υλικού, ικανής να τραβά την προσοχή του επισκέπτη και να προωθεί τη διαδραστικότητα με το προσωπικό της υποδοχής», τονίζει ο διευθυντής του Κέντρου CMT, Ian Cross.

Ο καθηγητής Ian Cross, δήλωσε έκπληκτος από το αποτέλεσμα. «Πίστευα ότι το 2016 θα υπήρχε κάποιος σκεπτικισμός σχετικά με την αξία του έντυπου πληροφοριακού υλικού. Αλλά όσο εμβαθύναμε στην έρευνα ήταν ξεκάθαρο ότι το προσωπικό υποδοχής στα ξενοδοχεία, θεωρούν τη χρήση έντυπου υλικού πιο εύχρηστη από τα ηλεκτρονικά μέσα. Για παράδειγμα όταν ένας πελάτης ενός ξενοδοχείου ρωτήσει τον υπάλληλο υποδοχής πληροφορίες για προτεινόμενα ξενοδοχεία, είναι πιο εύκολο για τον υπάλληλο να του δείξει έναν έντυπο χάρτη και να σημειώσει πάνω του οδηγίες. »
Το Κέντρο Τεχνολογίας Μάρκετινγκ (CMT) του Πανεπιστημίου Bentley παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις στον χώρο του μάρκετινγκ, της έρευνας, της τεχνολογίας και της στρατηγικής. Φοιτητές, εκπαιδευτικοί και επιχειρηματικοί συνεργάτες έχουν καθημερινή πρόσβαση στις τελευταίες τάσεις, τις νεότερες τεχνολογίες και τις αναλύσεις σε βάθος που διαμορφώνουν το μέλλον των πρακτικών μάρκετινγκ.
Το Bloomberg BusinessWeek ανέδειξε το Πανεπιστήμιο του Bentley ως μία από τις 10 κορυφαίες προπτυχιακές σχολές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων.
* Η έρευνα έγινε μέσω του διαδικτύου για λογαριασμό της Διεθνούς Ένωσης Επαγγελματιών Διανομέων Τουριστικών Εντύπων (IAPBD). Στην Ελλάδα η έρευνα υποστηρίχθηκε από την εταιρεία City Contact, την μοναδική ελληνική εταιρία επίσημο μέλος της Διεθνούς Ένωσης Επαγγελματιών Διανομέων Τουριστικών Εντύπων (IAPBD).
Η City Contact εδώ και 20 χρόνια έχει αναπτύξει ένα μοναδικό δίκτυο έντυπης πληροφόρησης στους επισκέπτες μεγάλων ξενοδοχείων της χώρας μαςκαι όχι μόνο..
Σήμερα, μέσω των Info Stand® και των Visitor’s Free Editions and Brochures έχει αποκλειστική συνεργασία με 270 κορυφαία ξενοδοχεία της Αθήνας, της Κρήτης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής, της Σαντορίνης και της Μυκόνου. Επί πλέον, καλύπτει τις ανάγκες έντυπης πληροφόρησης των τουριστών προσφέροντας δωρεάν έντυπα σε πλήθος τουριστικών καταλυμάτων, συνέδρια, τουριστικά γραφεία, δημόσιους οργανισμούς, εμπορικές εκθέσεις, πρεσβείες, μαρίνες κλπ.
Εκδίδει και διανέμει ετησίως πάνω από 2,8 εκατομμύρια έντυπα για την ενημέρωση των επισκεπτών της χώρας μας.
*Εάν θέλετε συνεργασία με τη City Contact, προκειμένου να έχετε δωρεάν ενημερωτικά έντυπα για τους επισκέπτες-πελάτες σας επικοινωνήστε με τον κ. Βαγγέλη Κεβρικοσαίο, στο τηλ. 210.8847826 ή στο va.kevri@citycontact.gr
*Για την προβολή της επιχείρησής σας στους τουρίστες-επισκέπτες, επικοινωνήστε με τον κ. Κώστα Κακάβα στο τηλ. 210.8846170 ή στο kostas.kakavas@citycontact.gr

Γιώργος Κωνσταντινίδης:

Το νέο μείγμα τουριστών και τα έσοδα

 

TornosNews.gr 04.08.2017 | 18:07

Μέσα σε μία περίοδο όπου όλοι μιλάνε για τουρισμό και το 79% των νέων επιχειρηματικών δράσεων σχετίζεται με τον συγκεκριμένο κλάδο, η εντυπωσιακή αύξηση των εισερχομένων επισκεπτών στη χώρα μας για το 2017, έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που χρόνια «φωνάζουμε», ότι o τουρισμός μπορεί να αλλάξει την εικόνα, την οικονομία, αλλά κυρίως την ψυχολογία μιας χώρας.
Με ισχνές αυξήσεις σε επίπεδο εσόδων (0,9%) συγκριτικά με το 2016, αλλά και με τον όγκο αφίξεων (+10,9), για το πρώτο εξάμηνο του 2017
Η τουριστική βιομηχανία μοιάζει σαν να πρέπει να δει ακόμα καλύτερα την βελτίωση των υποδομών, των παροχών και της εξυπηρέτησης των πελατών.
Η «απουσία» της Τουρκίας, της Αιγύπτου, αλλά και οι ενδιαφέρουσες «απώλειες» της Ιταλίας, δεν θα παραμείνουν μόνιμα φαινόμενα και ένα πρώτο μήνυμα λάβαμε ήδη με την εντυπωσιακή αύξηση (43%) στα νούμερα της Τουρκίας (Ιανουάριο-Ιούνιο 2017), όπου σημειωτέον είναι πολύ πιο ξεκάθαρα, αληθινά και στοχευμένα από αυτά που παρουσιάζουμε σαν Ελλάδα και τα οποία συμπεριλαμβάνουν, μετανάστες, transit, Έλληνες του εξωτερικού, αλλοδαπούς που πηγαινοέρχονται στη χώρα τους με μέσο όρο 3 φορές τον χρόνο.
Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που θα πρέπει να παρατηρήσουμε, είναι το νέο μείγμα των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας, αλλά και το «πορτοφόλι» αυτών, αφού η σημαντική μείωση των Ρώσων επισκεπτών στην Ελλάδα και η παράλληλα, εντυπωσιακή αύξηση των επισκέψεών τους στην Τουρκία (15 φορές επάνω σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2016), άνοιξε άλλους δρόμους αναζήτησης και προσέλκυσης πελατών, κυρίως από τις Η.Π.Α, τη Σκανδιναβία (ξανά μετά από χρόνια), την Κεντρική Ευρώπη αλλά και τη Λατινική Αμερική.
Ένα παζλ ταξιδιωτών που δαπανά λιγότερα χρήματα συνολικά στις διακοπές του σε σχέση με Ρώσους, Κινέζους και Άραβες. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο μέσος Ευρωπαίος ξοδεύει στην Ελλάδα 15% λιγότερα χρήματα, απ’ ό,τι σε ανταγωνιστικούς προορισμούς και 34% λιγότερα από το σύνολο των τουριστικών προορισμών, που ο ίδιος επισκέπτεται.
Κλείνοντας, επισημαίνω , ότι η Ελλάδα έχει άμεση ανάγκη εμπλουτισμού του μείγματος που προαναφέραμε και θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή, στον συνεδριακό τουρισμό για τον οποίο παραμένει «αγκάθι» η έλλειψη μεγάλων εγκαταστάσεων και χώρων φιλοξενίας, αλλά και στην προσέλκυση πολιτιστικών & αθλητικών δράσεων διεθνούς χαρακτήρα και ενδιαφέροντος, όπου σε συνδυασμό με την βελτίωση, συντήρηση και αξιοποίηση των ανάλογων χώρων υποδοχής, θα μπορούν να φέρουν εντυπωσιακά αποτελέσματα σε έσοδα και αφίξεις.
(*) Ο κ.Γιώργος Κωνσταντινίδης είναι Διευθύνων Σύμβουλος της SWOT και διοργανωτής των επιτυχημένων ετήσιων BTPF.
Σύμφωνα με έρευνα ευρωπαϊκών εφημερίδων στην πλατφόρμα ενοικίασης δωματίων και διαμερισμάτων Airbnb δραστηριοποιούνται μαζικά μεγάλες εταιρείες και όχι μόνο απλοί ιδιώτες, όπως διαφημίζει το διάσημο πλέον site. Διαβάστε το ρεπορτάζ της DW...
Η ενοικίαση δωματίων ή διαμερισμάτων μέσω τδιαδικτύου έχει γίνει τα τελευταία χρόνια μια προσοδοφόρα και ταχύτατα αναπτυσσόμενη δραστηριότητα. Πρόκειται για μια νέα μορφή επιχειρηματικότητας που η πρωτοπόρα ιστοσελίδα Airbnb υποστηρίζει ενεργά. Όμως ποιο είναι τελικά το προφίλ αυτών που παραχωρούν τα διαμερίσματά τους ή δωμάτιά τους προς ενοικίαση; Πρόκειται ως επί το πλείστον για ιδιώτες, όπως ήταν η αρχική ιδέα του όλου εγχειρήματος, ή μήπως πλέον όχι;

Mεγάλη δημοσιογραφική έρευνα για τις ενοικιάσεις μέσω Αirbnb

Μια μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα της γερμανικής εφημερίδας Süddeutsche Zeitung σε συνεργασία με ρεπόρτερ από τη βελγική De Tijd, τη γαλλική Le Monde και την ολλανδική Τrouw προέβη στην ανάλυση 37.000 προσφορών διαμονής μέσω της πλατφόρμας Airbnb στις δέκα μεγαλύτερες γερμανικές πόλεις. Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, 1.290 ιδιοκτήτες προσέφεραν πάνω από ένα διαμερίσματα προς ενοικίαση ανά τη Γερμανία, μια πρακτική η οποία έχει επιφέρει σοβαρά πλήγματα ιδίως στα μικρής και μεσαίας εμβέλειας συνοικιακά ξενοδοχεία. Επίσης περίπου το 58% του συνόλου των προσφορών αφορούσαν ενοικιάσεις διαμερισμάτων ή ακόμη και ολόκληρων συγκροτημάτων κατοικιών, κάτι που σημαίνει ότι πίσω από αυτές βρίσκονται επαγγελματίες μεσίτες. Παράλληλα οι προσφορές για μονόκλινα δωμάτια σε κοινόχρηστα με τους ιδιοκτήτες διαμερίσματα, αποτελούσαν μόλις το 2% του συνόλου.
Μερικές εταιρείες ενοικίασης διαμερισμάτων, όπως η Homerent Immobilien με έδρα την Κολωνία, καταγράφει κέρδη της τάξης των 4,5 εκατομ. ευρώ μέσω της αξιοποίησης των δυνατοτήτων του Airbnb. Eνδιαφέρον επίσης προκαλεί το γεγονός ότι πολλές από αυτές τις εταιρείες παρουσίαζαν παραπλανητικά τις προσφορές τους, σαν να γίνονταν από ιδιώτες που διέθεταν προς ενοικίαση τα δικά τους σπίτια. Επίσης, πλέον έχουν ξεπηδήσει στην αγορά και νέες start-up επιχειρήσεις που παίζουν το ρόλο του μεσάζοντα, αναλαμβάνοντας την προβολή και διαχείριση διαμερισμάτων για λογαριασμό ιδιωτών ιδιοκτητών. Αυτό που κάνουν αντίστοιχοι μεσάζοντες είναι να αναλαμβάνουν στην πράξη τη διαφήμιση των εκάστοτε διαμερισμάτων μέσω Airbnb, να δίνουν στους ενοικιαστές τα κλειδιά ή ακόμη και να καθαρίζουν τα διαμερίσματα μετά το πέρας της μίσθωσης.

Ριζικές αλλαγές στο μοντέλο ενοικίασης σύντομου χρόνου

Το Αirbnb πάντως είπε στη SZ ότι το μοντέλο που προωθεί είναι αυτό της «συγκατοίκησης» (home sharing). Ωστόσο στην πράξη η πλατφόρμα φαίνεται να προωθεί τον «επαγγελματισμό» σε αυτό το νέο μοντέλο «συγκατοίκησης», εισάγοντας τυποποιημένες πρακτικές π.χ. συγκεκριμένες ώρες για το check-in. Και η Deutsche Welle επικοινώνησε με το Αirbnb, το οποίο ανέφερε σχετικά με την επίμαχη δημοσιογραφική έρευνα: «Τα δεδομένα είναι λάθος. Η έρευνα χρησιμοποιεί λανθασμένη μεθοδολογία για να καταλήξει σε επισφαλή συμπεράσματα.
Το Airbnb ήταν ανέκαθεν μια παλτφόρμα που προωθεί διαφορετικά είδη μίσθωσης, ενώ περιλαμβάνει από boutique hotel μέχρι bed and breakfast επιλογές.
Η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών είναι άνθρωποι που μοιράζονται τα σπίτια τους, ιδιώτες που περιστασιακά νοικιάζουν ένα δωμάτιο ή όλο το διαμέρισμά τους όταν λείπουν σε διακοπές, σε ένα επαγγελματικό ταξίδι ή ζουν μεταξύ δύο πόλεων» Στο μεταξύ αξίζει να σημειωθεί ότι η Κολωνία έχει το μεγαλύτερο ποσοστό προσφορών στο Airbnb ανά ημέρα, με 1.154 κρατήσεις σε σύνολο 100.000 κατοίκων. Από την άλλη, το Βερολίνο είναι η πόλη με τις περισσότερες προσφορές στο Airbnb συνολικά. Με 38.500 προσφερόμενα καταλύματα το βερολινέζικο Airbnb δείχνει να είναι ο κυρίαρχος στον χώρο των μισθώσεων σύντομης διάρκειας. Συνολικά η βιομηχανία τουρισμού της γερμανικής πρωτεύουσας προσφέρει 139.000 κλίνες το βράδυ.

Το πρόβλημα του Βερολίνου

Εντούτοις υπάρχουν έντονες αντιδράσεις για το Airbnb στη Γερμανία. Η τοπική κυβέρνηση του Βερολίνου θεωρεί ότι έχει το θέμα υπό έλεγχο, έχοντας ψηφίσει ήδη από το 2014 νόμο που απαγορεύει την εμπορική εκμετάλλευση κατοικιών για διακοπές. Ο ίδιος νόμος απαγορεύει επίσης την κατεδάφιση ή εγκατάλειψη κατοικιών που δεν προβλέπεται να αξιοποιηθούν εντός έξι μηνών. Το Βερολίνο, όπως άλλωστε οι περισσότερες γερμανικές πόλεις, αντιμετωπίζει σοβαρή έλλειψη οικονομικά προσιτών κατοικιών. Παρά τις νομοθετικές ρυθμίσεις, τα ενοίκια στη γερμανική πρωτεύουσα αυξάνονται σχεδόν κατά 10% ετησίως. «Το ότι η ενοικίαση μέσω Airbnb ή άλλων δικτύων κινείται σε ανοδική τροχιά καθώς και το ότι εδώ και καιρό αυτή δεν αφορά μόνο τη συγκατοίκηση για σύντομο χρόνο, είναι μια εξέλιξη που γνωρίζουμε και γι αυτό το λόγο επιβάλαμε μεταξύ άλλων την απαγόρευση αυτή», αναφέρει η Κατρίν Ντιτλ εκπρόσωπος της τοπικής κυβέρνησης του Βερολίνου. «Θεωρούμε ότι ο νόμος που ψηφίσαμε είναι συμβατός με το γερμανικό Σύνταγμα και θα επιμείνουμε στην εφαρμογή του», λέει η ίδια χαρακτηριστικά.
Στο μεταξύ ήδη έχουν επιφορτιστεί 60 δημόσιοι υπάλληλοι του Βερολίνου με την παρακολούθηση εφαρμογής της εν λόγω νομοθεσίας, καθώς και με την επιβολή προστίμων στους παραβάτες. Βέβαια υπάρχει και η άλλη πλευρά. Πολλοί ιδιοκτήτες ακινήτων στο Βερολίνο που διαθέτουν προς σύντομη ενοικίαση διαμερίσματα μέσω αντίστοιχων ηλεκτρονικών οδών, θεωρούν ότι περιορισμοί σαν κι αυτοί που θέτει το Βερολίνο παραβιάζουν εν τέλει το δικαίωμα στην ιδιοκτησία. Κι όπως επισημαίνει π.χ. η Μαρία Μπέχερ, εκπρόσωπος της ένωσης ιδιοκτητών Haus & Grund: «Πολλά μέλη μας έχουν στην ιδιοκτησία τους επτά διαμερίσματα κατά μέσο όρο. Αυτό δεν τους καθιστά μεγάλες εταιρείες».
Ενώ στην ίδια τη Βαρκελώνη η θεαματική αύξηση του τουριστικού ρεύματος έχει γεννήσει πολλές αντιδράσεις από τους ντόπιους κατοίκους, που κορυφώνονται ακόμη και σε ακραίες πράξεις εναντίον των παραθεριστών — με απόγειο την επίθεση της οργάνωσης Αρράν κατά τουριστικού λεωφορείου έξω από το γήπεδο του Καμπ Νόου—στα περίχωρα της καταλανικής μητρόπολης η μαζική «εισβολή» των τουριστών, χάρις στα Airbnb και τα (νομίμως, ή παράνομα) ενοικιαζόμενα δωμάτια, είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη.
«Είναι μια πολύ λογική ανοδική τάση, χάρις στην πρόσβαση των ενδιαφερομένων σε πλατφόρμες όπως τα Airbnb, ή σε άλλους ιστότοπους που διαφημίζουν τουριστικά διαμερίσματα», τονίζει στην εφημερίδα La Vanguardia ο διευθυντής Τουρισμού του Συμβουλίου της Βαρκελώνης, Φραντσέσκ Βιλα. Πράγματι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι τουρίστες αυξάνονται με επιταχυνόμενο ρυθμό στις συνοικίες έξω από τα στενά όρια του δήμου της Βαρκελώνης, αλλά και ακόμη μακρύτερα.
Ο αριθμός ρεκόρ των επισκεπτών της ευρύτερης περιοχής του Barcelonés—που περικλείει τους δήμους της Βαρκελώνης, Μπανταλόνα, Λ’ Οσπιταλέτ, Σαντ Αντριά ντε Μπέσος, και Σάντα Κολόμα ντε Γκραμενέτ—για τον μήνα Ιούνιο παρουσίασε αύξηση κατά 3% στη συγκεκριμένη περίμετρο, ενώ και στο υπόλοιπο της επαρχίας η αύξηση ήταν 12%. Αριθμοί, που παγιώνουν τα ήδη διαπιστωμένα στοιχεία του περασμένου έτους, που κατέγραφαν πως η το κύμα των τουριστικών αφίξεων στη Barcelonés αυξήθηκε κατά 5,5%, ενώ στο υπόλοιπο της επαρχίας φιλοξενήθηκαν 16% περισσότεροι επισκέπτες από ό, τι το 2015.
Λογικά, η τουριστική αφθονία της ίδιας της πόλης της Βαρκελώνης, η οποία το περασμένο έτος φιλοξένησε τουλάχιστον 9.861.671 επισκέπτες, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου τουρισμού της πόλης, αλλά και η γενικευμένη επιτυχία των ηλεκτρονικών ιστότοπων ενοικίασης παραθεριστικών διαμερισμάτων, στις οποίες ο καθένας μπορεί να αναρτήσει μια διαφήμιση για προσφερόμενα δωμάτια, διαμερίσματα, ή ακόμη και μία κατοικία, βρίσκονται πίσω από τον πολλαπλασιασμό των κρατήσεων στην απώτερη περιφέρεια της μητροπολιτικής περιοχής. Αυτό γίνεται αμέσως σαφές κι από τα στοιχεία που μπορεί κάποιος να εξάγει από μία πρόχειρη έστω αναζήτηση στον ιστότοπο των Airbnb.
Αναμφίβολα, τοποθεσίες κοντά στη Βαρκελώνη που είναι καλά συνδεδεμένες με την πόλη μέσω του δικτύου μεταφορών, θεωρούνται ολοένα και περισσότερο ως μία ελκυστική επιλογή για φθηνή διαμονή από εκείνους τους τουρίστες που δεν τους πειράζει να μετακινούνται με τραίνο, ή λεωφορείο για να φθάσουν στο κέντρο της πόλης. «Περίπου το 55% των ατόμων που επισκέπτονται τη Βαρκελώνη το κάνει για τρίτη ή τέταρτη φορά», εξηγεί ο Βίλα, τονίζοντας πως «ίσως για πολλούς από αυτούς τους ανθρώπους δεν είναι και τόσο σημαντικό να διαμένουν στο κέντρο της πόλης», όπως θα έκαναν στο Λονδίνο, ή το Παρίσι.
Είναι σαφές ότι σε περιοχές πολύ πλησιέστερα στην πόλη της Βαρκελώνης ο αριθμός των προσφερόμενων δωματίων και διαμερισμάτων σε τουρίστες αυξάνει. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το Κορνελιά ντε Λιομπρεγκάτ, όπου οι επισκέπτες, οι οποίοι επιλέγουν να κάνουν κράτηση για διακοπές σε ένα ιδιωτικό διαμέρισμα στην πόλη αυτή του Μπάις (Κάτω) Llobregat, έξω από τη Βαρκελώνη, αυξάνονται εκθετικά.
«Δεν είναι μεν στο κέντρο της Βαρκελώνης, αλλά είναι πολύ εύκολο να φτάσετε, η διαδρομή με το τραίνο διαρκεί 20 έως 30 λεπτά», τονίζει ενδεικτικά στο προφίλ του ενοικιαζόμενου χώρου της Ουέντι Μοράλες η Ντομινίκ που είχε διαμείνει σε ένα τέτοιο δίκλινο στο Κορνελιά. Η Μοράλες νοικιάζει για τέσσερις μήνες ένα δωμάτιο έναντι 26 ευρώ τη βραδιά, σε ένα σπίτι που βρίσκεται σε μία ζώνη του δήμου με καλές συγκοινωνίες και σύνδεση με τη Βαρκελώνη.
«Είναι ένας καλός τρόπος για να βγάζω χρήματα ώστε να καλύπτω άλλα έξοδα», εξηγεί στη La Vanguardia η Μοράλες, η οποία δηλώνει πως προτιμά να νοικιάζει σε τουρίστες για μικρότερο χρονικό διάστημα, παρά να έχει έναν «σταθερό νοικάρη». Μολονότι παραδέχεται πως τα έσοδα δεν είναι σταθερά καθ’ όλη την τουριστική περίοδο, όμως τους καθαρά δημοφιλείς μήνες τα δωμάτιά της είναι υπερπλήρη, εξασφαλίζοντάς της ένα εισόδημα υπερπολλαπλάσιο από ένα κανονικό ενοίκιο.
Ωστόσο, ορισμένα τοπικά δημοτικά συμβούλια έχουν αρχίσει να υιοθετούν ένα ‘μορατόριουμ’ στη νομιμοποίηση τουριστικών διαμερισμάτων, ειδικά σε εκείνες τις περιοχές όπου οι γείτονες αρχίζουν να έχουν παράπονα για την υπερπληθώρα των τουριστών και των συναφών δραστηριοτήτων που συνδέονται με την παραμονή τους, κι οι οποίες προκαλούν μία πληθώρα από οχλήσεις. Αυτό συνέβη στην περίπτωση των δήμων του Σίτζες, της Μπανταλόνα, του Σαντ Αντριά, αλλά και του Λ’Οσπιταλέτ, όπου στις πιο κοντινές στη Βαρκελώνη γειτονιές ήδη έχουν τριπλασιαστεί κατά τους τελευταίους μήνες οι αιτήσεις για άδεια λειτουργίας ενοικιαζόμενων χώρων.
Η επιβολή αυτών των περιορισμών στην ‘τουριστική αποκέντρωση’ διερευνάται και σε άλλες πόλεις της Ισπανίας ως εναλλακτικός τρόπος για να αποφευχθούν στο μέλλον προβλήματα συνύπαρξης μεταξύ των τουριστών και ντόπιων κατοίκων—όπως έχει συμβεί σε υπερβολικό βαθμό στη Βαρκελώνη, με πιο εμβληματικό το αποκορύφωμα της Barceloneta, όπου το κυνήγι της προσέλκυσης τουριστών έχει οδηγήσει σε μία φρενήρη άνοδο των τιμών των διαμερισμάτων κι έχει καταλήξει στην «αποβολή» των ίδιων των κατοίκων.
Από την πλευρά του, το Συμβούλιο της Βαρκελώνης έχει την πεποίθηση ότι τα καλά στοιχεία για τον τουρισμό σε όλες τις περιοχές εντός κι εκτός της πόλης αποτελούν ένα θετικό σημάδι για την «αποκέντρωση του τουρισμού» της Βαρκελώνης. «Κάνουμε μια κοινή προβολή τόσο της ίδιας της πόλης, όσο και όλων των περιοχών που την περιβάλλουν, παρουσιάζοντάς τες ως ενιαίο προορισμό», τονίζει ο Βίλα.
Υπό αυτή την έννοια δεν πρέπει να λησμονείται πως, πέρα από την εγγύτητα προς την πόλη, η επαρχία της Βαρκελώνης διαθέτει πολλά γραφικά αξιοθέατα, πολιτιστικές και ψυχαγωγικές εγκαταστάσεις, όπως παραλίες, μοντερνιστικά μνημεία, ρομανική τέχνη, μουσεία, εγκαταστάσεις γκολφ και μια μεγάλη και ποικίλη τοπική κουζίνα, που δύνανται να προσελκύσουν και να κρατήσουν τους επισκέπτες. Μία προσφορά που πέρυσι κατάφερε να προσελκύσει στο ευρύτερο περιβάλλον της Βαρκελώνης 4,7 εκατομμύρια τουρίστες. Αριθμός, ο οποίος, αν και απέχει ακόμη πολύ από τα 7,8 εκατομμύρια επισκέπτες, που φιλοξενήθηκαν στην περίμετρο του Barcelonés, αναμένεται να αυξηθεί περίπου 10% κατά το τρέχον έτος.

Η Ελλάδα είναι η νικήτρια στον τουρισμό


«Η Ελλάδα είναι η νικήτρια στον τουρισμό» είναι ο τίτλος άρθρου στην εφημερίδα Westfälische Nachrichten που εξετάζει ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές για φέτος το καλοκαίρι για τους Γερμανούς τουρίστες, ακόμη και εκείνους που δεν έχουν κανονίσει ακόμη κάποιο ταξίδι.
Όπως επισημαίνουν οι Κριστίνα Ντίτριχ και η Μπέρμπελ Πέτερς, που ειδικεύονται σε τουριστικά πακέτα σε κεντρικό ταξιδιωτικό γραφείο του Μίνστερ, το φετινό καλοκαίρι δεν είναι ένα τυπικό καλοκαίρι «των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής», κι αυτό οφείλεται κυρίως στην αστάθεια και αβεβαιότητα που επικρατεί σε κλασικούς, οικονομικούς προορισμούς όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος, το Μαρόκο ή η Τυνησία.
«Θα μπορούσε έτσι κάποιος τώρα την τελευταία στιγμή αλλά και οικονομικά να πετάξει στη Μαγιόρκα;» ρωτά τις δύο ειδικούς ο δημοσιογράφος. «Σε καμία περίπτωση» απαντά η Μπ. Πέτερς, διότι οι τιμές στα ξενοδοχεία είναι στα ύψη.
Η συνάδελφός της όμως συνιστά πολύ περισσότερο διακοπές στην Ελλάδα και όχι στις Βαλεαρίδες. Παρά το ότι πριν από δύο χρόνια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης ο τουρισμός είχε πληγεί, η χώρα έχει καταφέρει εδώ και καιρό να ορθοποδήσει τουριστικά.
«Στην Ελλάδα βρίσκω πραγματικά εξαιρετικές προσφορές σε καλές τιμές» αναφέρει η ειδικός.
Όπως σημειώνει η γερμανική εφημερίδα η Ελλάδα «ήταν η μεγάλη νικήτρια του περσινού έτους και επωφελείται έντονα από την Τουρκία, στην οποία μάλιστα «οι κρατήσεις κινούνται σε άκρως υποτονικά επίπεδα», σημειώνει η Κρ. Ντίτριχ.
Αναφορικά μάλιστα με την Τουρκία, η συνάδελφός της σημειώνει ότι «η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο τουρκικός τουριστικός κλάδος είναι μια καταστροφή», ενώ κάποια ξενοδοχεία αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου