Απ’ τη μια υπάρχει ένα τεράστιο, χαώδες παρελθόν, και από την άλλη οι
μικρούτσικες αναπαραστάσεις του, οι μόνες με τις οποίες μπορούμε να
αντιληφθούμε κάτι από αυτό. Από τη στιγμή λοιπόν που αποφασίζουμε να
δημιουργήσουμε μια σφήνα ανάμεσα στο εξιστορούμενο αντικείμενο και στο
ιστορούν υποκείμενο, πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα με ποιους
τρόπους, με ποια εργαλεία, με ποιες συνήθειες, με ποια τέχνη οι λέξεις
αγκαλιάζουν και ενδύουν αυτό το φευγαλέο παρελθόν. Πώς το μετατρέπουν σε
φθεγγόμενο παρελθόν; Αυτό είναι το πρόβλημά μας. Αυτό που σήμερα
αναγνωρίζουμε ως Ιστορία, έχει χαρακτηριστικά συγκεκριμένα: Έχει τη
μορφή γραπτού κειμένου και όχι προφορικών ιστοριών· γράφεται σε πεζό και
όχι σε έμμετρο λόγο· ο χρόνος της είναι γραμμικός και όχι κυκλικός· ο
στόχος της είναι αυτό που μοιάζει πραγματικό και όχι ο μύθος·
χρησιμοποιεί υποσημειώσεις και παραπέμπει στις πηγές που χρησιμοποιεί·
ακολουθεί τους κανόνες και τη μεθοδολογία της έρευνας, δηλαδή εμπειρική
επαλήθευση, συλλογισμοί, επαγωγή - απαγωγή κ.ο.κ. Αυτό τον τρόπο
μαθαίνουν οι επίδοξοι ιστορικοί. Αλλά δεν τελειώσαμε εδώ....
Ιστορία και μυθοπλασία βλέπε εδώ.
Ιστορία και μυθοπλασία βλέπε εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου